Z Velkých Karlovic do Velkých Karlovic
(přes Soláň, Vysokou a Třeštík)

Podzim obarvil přírodu a stromy takto slavnostně oděny zvou všechny příznivce turistiky na kratší či delší výlety. Jedním z míst, které mi učarovalo a kde se člověk vždy cítí skvěle, je východní oblast beskydského pohoří – Vsetínské vrchy.

Je středa 26. září roku 2012  a my vyrážíme z Velkých Karlovic, od muzea, vzhůru po zelené turistické značce směr Soláň.

Výchozím místem se pro nás stala křižovatka cest č. 487 z Karolinky a č. 481 vedoucí směrem do Rožnova pod Radhoštěm. Vedle křižovatky, která je moderně řešena kruhovým objezdem, se nachází parkoviště, kde jsme zanechali své osobní vozidlo. Toto místo je možno zvolit i v případě, že přijíždíte do Velkých Karlovic  vlakem (Velké Karlovice - zastávka) nebo autobusem.

Na Soláni

Zelená turistická značka vede zčásti po silnici spojující Velké Karlovice a Rožnov pod Radhoštěm,  v Jezerném se však turistická trasa odpojí a po místní konunikaci a lesní cestě stoupá náhoru, k hřebeni Soláně.

Chalupy na Soláni

Před námi se objevují první chalupy na Soláni a vhledem k naplánovanému počtu kilometrů měníme lokální cíl Čarták a od chaty na Soláni přecházíme kolmo vzhůru na hřeben Soláně (845 m).

Zde se nám na místě lyžařské sjezdovky (SKI areál Soláň) otevírá skvělý výhled severním směrem na Beskydy.

Horní část Ski areálu zdobí tento krásný velikán, „mistr podzim“ jej již začal odshora malovat.
Naše putování pokračuje po červené turisté značce hřebenovkou, zde se střídá cesta lesem s výhledy na okolní kopce.
Horská chata Pod Kotlovou V místě nazvaném Pod Kotlovou (820 m) se nachází horská chata, která je ve správě Valašského muzea v Rožnově pod Radhoštěm.
O setkání s historií  vás přesvědčí i krásně vyřezávaný klát (včelín).
Rozcestí Pod Kotlovou - zde se protínají turistické značky všech čtyř barev. Je možné vrátit se do Karlovic (žlutá), vydat se na druhou stranu na Solanec (modrá),  přejít do Horní Bečvy (zelená) nebo stejně jako my, pokračovat po červené na Vysokou a Třeštík.
Na své cestě míjme místo se sympatickým názvem Pálenice. I zde se turistické cesty kříží, ale my se stále držíme červené značky a tak se nám opět otevírá výhled na Beskydy.
Benešky O tom, že je v tomto kraji mnoho turistických cest, nás informuje i rozcestník  v místě zvaném Benešky (855 m). Než vystoupáme na Vysokou, projdeme ještě jednou křižovatkou - Pod Polanou (825 m).
Vysoká Nejvyšším místem Vsetínských vrchů je hora Vysoká (1024 m), sem přicházíme po poledni a po krátké zastávce pokračujeme dále směrem na Třeštík. Setkáme se tady s cyklistou, který je zklamán výhledem z Vysoké. Hora je totiž zcela zalesněna a není odtud nic vidět.
Na svazích Vysoké pramení obě ramena řeky Bečvy.
Pramen rožnovské Bečvy je na naší straně, odbočka k němu je vyznačena kousek pod vrcholem. Pramen vsetínské Bečvy je až za chatou na Třeštíku, tam se podíváme zase jindy.
Chalupy na Třeštíku nás přivádějí k cíli cesty - turistické chatě na Třeštíku (850 m), odtud je vidět na kopec Čarták (rozhledna), chatu Celnica a opodál vede silnice č. 35 z hraničního přechodu Bumbálka na Horní Bečvu.
Zde jsou vidět chalupy na Třeštíku z opačné strany. Vracíme se totiž  zpátky po stejné cestě. Na rozcesti Pod Polanou opouštíme červenou značku a odbočujeme po žluté přímo do Velkých Karlovic.
V části Velkých Karlovic s názvem Miloňov se s námi a naším putováním rozloučili i ovečky.
A to už jsme zpět ve Velkých Karlovicích.
Po třicetikilometrovém pochodu se vracíme domů.

Tak zase někdy v horách nashledanou . . .